OGŁOSZENIE O NABORZE
Nr 3/2025
z dnia 31.10.2025 r.
NR NABORU PUE: 602882
Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: „Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej” w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.
Nabór wniosków trwa od 14 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r.
1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków
Stowarzyszenie Hrubieszowskie „Lepsze Jutro” Lokalna Grupa Działania
2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy
Samorząd Województwa Lubelskiego
3. Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy
Przedmiotem naboru wniosków są operacje w zakresie: „Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej” w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.
Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:
Cel 3 Poprawa dostępu do infrastruktury i usług ogólnodostępnych – rozwój usług dla mieszkańców, w tym dla mieszkańców w niekorzystnej sytuacji.
Przedsięwzięcie 3.3 Budowa i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury publicznej.
- Wskaźnik produktu – Liczba zrealizowanych operacji dotyczących budowy i rozwoju ogólnodostępnej infrastruktury publicznej.
Jednostka miary: sztuka.
- Wskaźnik rezultatu - 41 PR Łączenie obszarów wiejskich w Europie: odsetek ludności wiejskiej korzystającej z lepszego dostępu do usług i infrastruktury dzięki wsparciu z WPR.
Jednostka miary: liczba osób.
Pomoc przyznaje się, jeżeli:
1) operacja służy zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej;
2) infrastruktura będąca efektem tej inwestycji jest ogólnodostępna i niekomercyjna lub obejmuje obiekty użyteczności publicznej;
3) koszty całkowite operacji nie przekraczają 1 mln euro.
Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.
4. Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy
O pomoc ubiegać się mogą wyłącznie podmioty będące JSFP albo organizacją pozarządową, posiadające numer EP.
5. Termin i sposób składania wniosków
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od 14 listopada 2025 r. od godz. 0:00 do 28 listopada 2025 r. do godz. 23:59
Wnioskodawca możne złożyć jeden wniosek w czasie trwania naboru ogłoszonego przez LGD na swojej stronie internetowej, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (on-line).
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W wiadomości należy załączyć Potwierdzenie Przedłożenia Dokumentu z systemu PUE oraz podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.
W przypadku np. ograniczonej do wpisania w danym obszarze WoPP ilości znaków bądź innych ograniczeń, w celu udowodnienia spełnienia danego kryterium, wg którego oceniany jest WoPP wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć informacje w formie dodatkowego załącznika.
W celu udokumentowania uzasadnienia przyjętego poziomu planowanych do poniesienia kosztów należy dołączyć po dwie aktualne oferty dla każdej pozycji kosztowej (w postaci e-mail, ofert, wydruków z Internetu, stron katalogów) i/lub kosztorys. W przypadku kosztów nietypowych, gdzie nie ma możliwości dostarczenia dwóch ofert, możliwe jest dostarczenie jednej oferty wraz z uzasadnieniem.
UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).
6. Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków
Limit środków w naborze wynosi 600 000,00 euro.
Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.
7. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać
Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi:
- Do 75% – w przypadku operacji realizowanych przez JSFP, z czego pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55% kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 20% kosztów kwalifikowalnych ze środków budżetu państwa;
- Do 100% – w przypadku operacji realizowanych przez organizację pozarządową.
Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 tys. zł i nie wyższa niż 500 tys. zł.
8. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie
Szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy" opublikowany na stronie:
9. Dane do kontaktu:
Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonego naboru nr 3/2025 można uzyskać :
- w siedzibie biura LGD: ul. Plac Wolności 15, 22-500 Hrubieszów
- na stronie internetowej: https://www.lgdhrubieszow.pl/
- za pośrednictwem poczty e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pod nr telefonu 84/ 696 20 77
- Godziny pracy biura: poniedziałek- piątek 7.30-15.30
10. Dokumenty do pobrania:
Regulamin naboru wniosków nr 3/2025
Ogłoszenie o naborze nr 3/2025
Załącznikami do Regulaminu są:
Załącznik nr 1 - Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy,
Załącznik nr 3 - Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy,
Załącznik nr 4 - Pomocniczy załącznik do Instrukcji do wniosku o przyznanie pomocy,
Załączniki do wniosku o przyznanie pomocy I.13.1:
Załącznik nr 1. Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości,
Załącznik nr 2. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT,
Załącznik nr 3. Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF,
Załącznik nr 8. Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji.
Oświadczenie wnioskodawcy o spełnianiu lokalnych kryteriów wyboru i oceny operacji,
Oświadczenie RODO dla LGD,
Umowa o przyznanie pomocy (wzór)
Załączniki do umowy o przyznanie pomocy:
Załącznik nr 1. Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji,
Załącznik nr 2. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych,
Załącznik nr 3. Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością,
Wykaz załączników do wniosku o płatność.
Inne
- Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE)
Platforma Usług Elektronicznych https://www.epue.arimr.gov.pl
-
Instrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych (PUE) - pobierz
- Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS - pobierz
- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników - pobierz
Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2023-2027 - pobierz
Uwaga!
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.
Ponadto informujemy, że protesty i inne środki odwoławcze mogą być składane przez wnioskodawców wyłącznie w formie papierowej – osobiście lub listownie na adres LGD.

