Ogłoszenie o naborze 3/2025 Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej

OGŁOSZENIE O NABORZE
Nr 3/2025
z dnia 31.10.2025 r.

NR NABORU PUE: 602882

Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: „Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej” w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Nabór wniosków trwa od 14 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r.

1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków

Stowarzyszenie Hrubieszowskie „Lepsze Jutro” Lokalna Grupa Działania

2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy

Samorząd Województwa Lubelskiego

3. Przedmiot naboru wniosków o przyznanie pomocy

Przedmiotem naboru wniosków są operacje w zakresie: „Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej” w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:

Cel 3 Poprawa dostępu do infrastruktury i usług ogólnodostępnych – rozwój usług dla mieszkańców, w tym dla mieszkańców w niekorzystnej sytuacji.

Przedsięwzięcie 3.3 Budowa i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury publicznej.

  • Wskaźnik produktu – Liczba zrealizowanych operacji dotyczących budowy i rozwoju ogólnodostępnej infrastruktury publicznej.

Jednostka miary: sztuka.

  • Wskaźnik rezultatu - 41 PR Łączenie obszarów wiejskich w Europie: odsetek ludności wiejskiej korzystającej z lepszego dostępu do usług i infrastruktury dzięki wsparciu z WPR.

Jednostka miary: liczba osób.

Pomoc przyznaje się, jeżeli:

1) operacja służy zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej;

2) infrastruktura będąca efektem tej inwestycji jest ogólnodostępna i niekomercyjna lub obejmuje obiekty użyteczności publicznej;

3) koszty całkowite operacji nie przekraczają 1 mln euro.

Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.

4. Podmioty uprawnione do ubiegania się o przyznanie pomocy

O pomoc ubiegać się mogą wyłącznie podmioty będące JSFP albo organizacją pozarządową, posiadające numer EP.

5. Termin i sposób składania wniosków

Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od 14 listopada 2025 r. od godz. 0:00 do 28 listopada 2025 r. do godz. 23:59

Wnioskodawca możne złożyć jeden wniosek w czasie trwania naboru ogłoszonego przez LGD  na swojej stronie internetowej, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (on-line).

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), który jest dostępny pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych

Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W wiadomości należy załączyć Potwierdzenie Przedłożenia Dokumentu z systemu PUE oraz podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.

W przypadku np. ograniczonej do wpisania w danym obszarze WoPP ilości znaków bądź innych ograniczeń, w celu udowodnienia spełnienia danego kryterium, wg którego oceniany jest WoPP wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć informacje w formie dodatkowego załącznika.

W celu udokumentowania uzasadnienia przyjętego poziomu planowanych do poniesienia kosztów należy dołączyć po dwie aktualne oferty dla każdej pozycji kosztowej (w postaci e-mail, ofert, wydruków z Internetu, stron katalogów) i/lub kosztorys. W przypadku kosztów nietypowych, gdzie nie ma możliwości dostarczenia dwóch ofert, możliwe jest dostarczenie jednej oferty wraz z uzasadnieniem.

UWAGA: Wszelkie załączniki uprasza się załączać do WoPP w folderze skompensowanym (ZIP).

6. Limit środków przeznaczonych w ramach naboru wniosków
Limit środków w naborze wynosi 600 000,00 euro.

Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości.

7. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać

Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi:

  • Do 75% – w przypadku operacji realizowanych przez JSFP, z czego pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55% kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 20% kosztów kwalifikowalnych ze środków budżetu państwa;
  • Do 100% – w przypadku operacji realizowanych przez organizację pozarządową.

Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 tys. zł i nie wyższa niż 500 tys. zł.

8. Miejsce publikacji regulaminu naborów wniosków o wsparcie

Szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy" opublikowany na stronie:

https://www.lgdhrubieszow.pl/

9. Dane do kontaktu:

Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszonego naboru nr 3/2025 można uzyskać :

  • w siedzibie biura LGD: ul. Plac Wolności 15, 22-500 Hrubieszów
  • na stronie internetowej: https://www.lgdhrubieszow.pl/
  • za pośrednictwem poczty e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • pod nr telefonu 84/ 696 20 77
  • Godziny pracy biura: poniedziałek- piątek 7.30-15.30

10. Dokumenty do pobrania:

pdfRegulamin naboru wniosków nr 3/2025

pdfOgłoszenie o naborze nr 3/2025

Załącznikami do Regulaminu są:

odtZałącznik nr 1 - Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy,

docxZałącznik nr 2 - Lokalne kryteria wyboru i oceny operacji dla Przedsięwzięcia 3.3 Budowa i rozwój ogólnodostępnej infrastruktury publicznej,

pdfZałącznik nr 3 - Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy,

pdfZałącznik nr 4 - Pomocniczy załącznik do Instrukcji do wniosku o przyznanie pomocy,

Załączniki do wniosku o przyznanie pomocy I.13.1:

pdfUmowa o przyznanie pomocy (wzór)

Załączniki do umowy o przyznanie pomocy:

Inne

  • Instrukcje przygotowane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa dotyczące obsługi Platformy Usług Elektronicznych (PUE)

Platforma Usług Elektronicznych https://www.epue.arimr.gov.pl

- pdfInstrukcja logowania Platformy Usług Elektronicznych (PUE) - pobierz

pdf- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pobierz

pdf- Informacja dla Użytkownika PUE ARiMR, który wybrał formę powiadomienia SMS - pobierz

pdf- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR w zakresie PS WPR 2023-2027 - pobierz

pdf- Instrukcja ustanawiania Pełnomocników - pobierz

pdfLokalna Strategia Rozwoju na lata 2023-2027 - pobierz

pdfProcedura oceny i wyboru operacji w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023 -2027 - pobierz

Uwaga!

Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.

Ponadto informujemy, że protesty i inne środki odwoławcze mogą być składane przez wnioskodawców wyłącznie w formie papierowej – osobiście lub listownie na adres LGD.